Responsywne strony internetowe na WordPressie
Czym jest responsywność?
Responsywność to nowoczesna technika mająca poprawić komfort użytkowników podczas przeglądania witryn internetowych. Responsywna witryna automatycznie rozpoznaje urządzenie, na którym jest wyświetlana i odpowiednio dostosowuje treść oraz grafikę do jego rozdzielczości. Dostępne są cztery typy urządzeń, na których przywykliśmy przeglądać internet: ekrany desktopowe o rozdzielczości powyżej 1280 pikseli, mniejsze monitory komputerów stacjonarnych i laptopów, tablety oraz urządzenia o najmniejszej rozdzielczości, jakimi są telefony komórkowe.
Zaostrzenie rygorów Google z 2015 roku spowodowały, że witryny, które nie są responsywne znajdują się na zdecydowanie niższej pozycji w wynikach wyszukiwania. Do tej pory każda strona statyczna mogła posiadać dodatkową uzupełniającą ją stronę mobilną, jednak posiadanie strony w pełni responsywnej to zdecydowanie najlepsze rozwiązanie i w perspektywie czasu – najtańsze. Dzięki takiemu podejściu klient może zarządzać stroną z jednego panelu. W przypadku kilku wersji zmiany musiałyby odbywać się równolegle na każdej istniejącej stronie.
Jakie są zalety posiadania strony responsywnej?
Podstawową i zarazem najważniejszą zaletą strony responsywnej jest sposób prezentowania jej treści na urządzeniach mobilnych. Jeśli rozdzielczość urządzenia jest zbyt mała, aby statyczna strona mogła się na nim w całości wyświetlić istotne informacje i grafiki mogą zostać ucięte. Responsywność zapobiega takim sytuacjom, dzięki czemu zirytowany internauta nie opuszcza naszej witryny i nie przechodzi do witryny konkurencji. Responsywność jest zatem użyteczna z punktu widzenia marketingowego. Biorąc pod uwagę statystyki, nawet jeżeli jesteśmy u siebie w domu i posiadamy dostęp do laptopa czy komputera, najczęściej i tak korzystamy z telefonu, aby wyszukać interesujące nas informacje. Według statystyk niemal 70% Polaków korzysta z internetu, a niemal połowa społeczeństwa robi to za pomocą urządzeń mobilnych. Zresztą nie trzeba wierzyć w statystyki – jadąc do pracy czy szkoły autobusem, łatwo zauważyć, że większość pasażerów przegląda internet na telefonie. Brak responsywnej strony internetowej sprawia, że utrudniamy dostęp do naszych usług ponad połowie potencjalnych klientów i skutecznie odsyłamy ich do konkurencji. Jeśli użytkownicy w trakcie przeglądania witryny natrafiają na przeszkody np.: muszą ją zmniejszać lub mają trudności z odczytaniem treści, rezygnują z jej przeglądania, a tym samym z usług, które witryna oferuje. Dlatego też Google wspiera w procesie pozycjonowania strony responsywne, które uważa za przyjazne dla internautów.
Jakie usługi oferujemy w ramach responsywności?
– budowę stron responsywnych w oparciu o WordPressa na podstawie dostarczonego projektu
– przebudowę istniejących witryn na responsywne
– aktualizacje strony mobilnej (naprawa zgłoszonych błędów, itp.)
– przeprowadzenie testów sprawdzających poprawność wyświetlania się wszystkich elementów na dostępnych rozdzielczościach urządzeń
– przyspieszenie działania strony mobilnej na CMS WordPressie
Co zyskujesz?
– witrynę dostosowaną do każdego urządzenia
– nowych klientów, którzy za łatwością korzystają z twojej witryny
– zwiększenie ruchu na Twojej witrynie
– lepsze wyniki w pozycjonowaniu witryny przez Google
– oszczędność czasu i pieniędzy w perspektywie czasu