Google Analytics – implementacja do WordPressa Google Analytics, Webmaster Tools oraz skryptów śledzących
Czym jest Google Analytics?
To najpopularniejsze narzędzie służące do analizy ruchu na Twojej stronie. Dzięki specjalnemu kodowi możliwe jest generowanie raportów, które zawierają istotne informacje, których analiza pomaga poprawić widoczność strony. Z tych raportów można dowiedzieć się, w jaki sposób użytkownik dotarł na naszą stronę (poprzez wyszukiwarkę, czy poprzez przesłanie z innej strony), z jakiego miejsca geograficznego i z jakiego oprogramowania dokonał wyszukania. Dzięki Google Analytics dowiemy się także, w jaki sposób zachowywał się na naszej stronie, a więc jak dużo czasu na niej spędził oraz jakie treści i na jakich podstronach zainteresowały go najbardziej. Dzięki tym informacjom możliwe jest lepsze dostosowanie zawartości witryny do oczekiwań i potrzeb odbiorców, aby ruch na stronie zwiększyć jeszcze bardziej.
Jakie są zalety korzystania z Google Analytics?
Dzięki analizie statystyk zebranych przez Google Analytics możemy pozyskać niezwykle ważne informacje dotyczące naszej witryny i treści na niej zawartych. Informacje te mogą być zestawione w statystyce rocznej, miesięcznej, tygodniowej, dniowej czy nawet godzinowej. Dzięki temu będziemy wiedzieć np. w jakiej porze roku internauci najczęściej odwiedzają naszą witrynę. Da nam to informacje, jak zmienić działania na stronie, by ruch ten był taki sam przez cały rok lub jak wykorzystać panujące trendy. Dowiemy się także o ruchu na naszej stronie w czasie rzeczywistym, a więc ile osób w danej chwili przegląda naszą stronę oraz, czy są to nowi użytkownicy, czy powracający. Co więcej, możemy prześledzić zachowanie naszych użytkowników np.: zobaczyć czas, w jakim użytkownik przebywał na naszej stronie lub współczynnik odrzuceń, a więc ilość przejrzanych przez niego podstron, po przejrzeniu których wyszedł z naszej witryny. To daje nam już sporą informację dotyczącą tematów, które najbardziej go zainteresowały. Na tej podstawie możemy przeanalizować całą treść strony i przebudować ją w taki sposób, aby wygenerować większy ruch i pozyskać nowych klientów. Analiza ta dotyczy również stron, z których użytkownicy najczęściej trafiają na naszą witrynę, co umożliwia nam bardziej przemyślane linkowanie, które wpłynie na pozycję naszej strony w wynikach wyszukiwania.
Jakie usługi oferujemy w ramach podłączenia skryptów zewnętrznych?
– konfigurację i zakładanie kont na Google Analytics
– wdrażanie GA, Webmaster Tools oraz innych kodów śledzących do istniejących stron
Co zyskujesz?
– wiedzę na temat preferencji i zainteresowań użytkowników
– poprawnie zaimplementowany skrypt zewnętrzny (pixel FB, GA, Live chat)
Czy chcesz wiedzieć, jakie są zachowania użytkowników Twojej witryny
za pomocą Google Analytics?
Skontaktuj się z nami już dziś!