Poprzedni wpis
Dlaczego warto posiadać stałą opiekę nad stroną internetową?
Pisaliśmy już nie raz, że do prowadzenia jakiegokolwiek biznesu w XXI posiadanie firmowej strony internetowej to absolutna konieczność. Tylko w ten sposób mamy szanse dotrzeć do szerokiego grona potencjalnych klientów. Jednakże konkurencja w internecie jest niezwykle silna, dlatego nie wystarczy nam już jakakolwiek strona, tak jak odbywało się to jeszcze kilkanaście lat temu. Sama ciekawa grafika na nic zda się jeśli potencjalny odbiorca będzie miał problemy z poruszaniem się po naszej stronie, lub – co gorsza – strona będzie długo się ładowała lub nie wyświetli się wcale. Budowa dobrych stron internetowych wymaga dogłębnej wiedzy z wielu dziedzin i jest czasochłonna, dlatego jeśli znajdziemy w Internecie ofertę „tanie i szybkie strony internetowe” od razu powinna się nam zaświecić lampka ostrzegawcza. Oto kilka pułapek, na które możemy natrafić wybierając ofertę tanich stron internetowych.
Przede wszystkim powinniśmy zdawać sobie sprawę z faktu, że nie da zbudować estetycznej, nowoczesnej i funkcjonalnej strony dosłownie w kilka dni. Jeśli szukając firmy natrafimy na słynne już sformułowanie „strony internetowe szybko i tanio”, możemy mieć zatem pewność, że strony te korzystają z bezpłatnych motywów. Możemy być równie pewni, że po Internecie krąży mnóstwo stron opartych właśnie o takie gotowce, a jedyne co je odróżnia to treść i zdjęcia. Strony te tworzone są przez studentów, którzy chcą sobie dorobić. Oferują oni niskie ceny stron tworzonych nawet w jeden dzień roboczy, które ostatecznie niewiele pomogą w e-marketingu naszej firmy. Przykłady takich ofert można znaleźć na allegro.
Oczywiście nie mamy nic przeciwko korzystaniu z darmowych i płatnych motywów, jeśli korzysta się z nich umiejętnie, a klient jest o tym poinformowany i ma świadomość ograniczeń takiego rozwiązania oraz późniejszych kosztów związanych z udoskonalaniem swojej witryny.
Natomiast jedynie strona budowana od podstaw może być dopasowana do potrzeb konkretnej firmy i jej modelu biznesowego.
Budowanie takiej strony poprzedzają rozmowy z klientem i szczegółowa analiza jego potrzeb.
Sukces naszej firmy zależy często od dobrych pozycji strony firmowej w naturalnych wynikach wyszukiwania. Na wysoka pozycję naszej witryny w Google składa się szereg czynników: odpowiednie znaczniki tytułów i podtytułów, poprawne adresy URL, kompresja grafik, minifikacja i optymalizacja kodu czy choćby responsywność czyli poprawne wyświetlanie się strony na urządzeniach o różnej rozdzielczości i wiele, wiele innych. Oczywiście strona zadziała i bez nich, ale nie liczmy, że przyniesie jakiekolwiek korzyść naszej firmie. Są to bowiem czynności, które wymagają nie tylko odpowiedniej wiedzy, ale i czasu, a firmy zajmujące się masowym projektowaniem tanich i szybkich stron internetowych oddają klientom strony, nad którymi prace te nie były wcale przeprowadzane.
To, że firma zaproponuje nam budowę taniej strony internetowej w dodatku szytej „na miarę” w ich autorskim systemie zarządzania treścią (CMS) z pewnością okaże się dla nas zgubne. Jeśli w przyszłości okaże się, że będziemy potrzebować dodatkowych rozwiązań i funkcjonalności na naszej stronie firmy te odbiją sobie z nawiązką początkowy niski koszt takiej witryny. Jest to sposób na związanie na stałe klienta z firmą, ponieważ uzależniają go od siebie, a inne firmy zwyczajne nie będą umiały obsługiwać strony na autorskim CMS-ie lub zażyczą sobie za to niemałe pieniądze. Lepiej zatem wybierzmy firmę, która buduje strony w oparciu o istniejące CMS-y, z których najpopularniejszy jest oczywiście WordPress. Fakt, że największe marki światowe korzystają z Wordpressa świadczy sam za siebie. Dodatkowo sposób obsługi WordPressa jest stosunkowo prosty, dlatego chcąc samodzielnie zaktualizować treść lub grafiki, nie będziemy na całkowitej łasce firmy, która wykonała nam stronę.
Oferta tanich stron internetowych często opiera się na zbudowaniu samej strony internetowej, dlatego też kwota ta początkowo jest niska. Jednakże potem okazuje się, że każda dodatkowa praca wykonana nad stroną, generuje takie koszty, iż w rezultacie przekraczają one kilkakrotnie pierwotną cenę. Zanim podpiszemy umowę upewnijmy się, że zawiera ona naukę obsługi CMS-a, podpięcie kont e-mail czy choćby zabezpieczenie strony przed włamaniem i wirusami. Samo dodanie nowych funkcjonalności również może nas słono kosztować, gdy już posiadamy stronę internetową niż w momencie, gdy zapłacilibyśmy za nią więcej na samym początku.
Następny wpis